Калейдоскоп творчих майстерень учителів хімії

Хімія, як один із предметів природничого циклу, має величезний потенціал навчання і розвитку особистості учня. Сучасну наукову картину світу неможливо уявити собі без знання і розуміння хімічної форми руху матерії. Адже світ, що нас оточує, – це, перш за все, світ речовин, які є основою живої і неживої природи. І завдання вчителя хімії – зробити свій вклад у формування в учнів цілісної наукової картини світу.

«Хімічний експеримент як засіб формування предметних компетентностей учнів» – саме цій темі було присвячене засідання міського методичного об’єднання вчителів хімії, що відбулося  28 жовтня 2019 року в Тростянецькій Філії І-ІІ ступенів № 1 ЗЗСО І-ІІІ ступенів № 5 Тростянецької міської ради.

 У теоретичній частині керівниця методичного об’єднання Заяц Р.А. наголосила на необхідності використання  експерименту в курсі вивчення хімії як необхідної складової  формування предметної компетентності учня. Саме виконуючи експериментальну частину дослідження властивостей речовин, учні розвивають практичні навички, формується їхня самостійність, аналітичне та логічне мислення, виникає зацікавленість предметом.

У зв’язку зі змінами у програмі (введенні проектної діяльності учнів)  перед учителями хімії виникає необхідність модифікувати методики проведення хімічного експерименту: використовувати доступні та безпечні речовини, не втрачаючи наукової складової експерименту.

Мар’єнкова С.Є., учителька Тростянецької Філії № 1 І-ІІ ступенів ЗЗСО І-ІІІ ступенів № 5, представила дослід з виготовлення розчину універсального індикатору з відвару червоної капусти та його використання для визначення рН розчинів. Учителька Кам’янського ЗЗСО І-ІІІ ступенів Ахмедова Є.Т. продемонструвала дослідження вмісту карбонатів у харчовій соді, шкаралупі яйця та зубній пасті, яке діти можуть виконати в домашніх умовах. Нескладний експеримент із визначення наявності вітаміну «С» у продуктах харчування допоможе учням навчитися розрізняти корисні для споживання продукти. Дослід учительки ЗЗСО І-ІІІ ступенів № 3 Литвиненко Т.І. щодо виявлення крохмалю у складі харчових продуктів дав змогу порівняти якість продуктів, які можна придбати в магазині та безпосередньо у виробника.

На підсумковому етапі засідання були розроблені методичні рекомендації для вчителів хімії.

6

Зображення 1 з 5