«ПВК РЬОДАН» В УКРАЇНІ: ЩО ТРЕБА ЗНАТИ ТА ЯК ЗАХИСТИТИ ДИТИНУ

«ПВК Рьодан» – напрямок молодіжної субкультури, який поширюється теренами України з лютого 2023 року аби використати дітей для дестабілізації внутрішньої ситуації в Україні та втягнути підлітків у протиправну діяльність. Це – штучна субкультура, яка є інформаційно-психологічною операцією Російської Федерації серед дітей підліткового віку.

Існує багато думок щодо причин поширення подібного руху. Одна з них – це коли  діти через психологічні та сімейні проблеми у родинах стають частиною таких субкультур.

Для ідентифікації члени цього руху використовують символіку «павука», мають довге, фарбоване волосся та одяг стилю оверсайз. Новий напрямок молодіжної субкультури «Рьодан» засуджує насильство зі сторони інших субкультур.

Звертаємо увагу! Якщо дорослі помітили, що підлітка цікавить цей рух і він піддається російському впливу, то варто проводити з ним відверті розмови. У разі потреби, – записати дитину на консультацію до психолога.

Окрім того, варто пам’ятати, що підлітки дуже вразливі і постійно потребують уваги та підтримки. Правоохоронці закликають приділяти увагу дітям, роз’яснювати учням правила поведінки в громадських місцях, оберігати їх від невиправданих вчинків.

Аби не дати ворогу успішно вести свою діяльність, з метою застереження дітей від необдуманих вчинків рекомендуємо проводити бесіди не тільки з учнями, але й з їхніми батьками.

З метою запобігання протиправним діям підлітків та організації превентивних заходів щодо формування толерантних стосунків між учнями Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти рекомендує:

  • з’ясувати першопричини, які спонукають підлітків приєднатися до небезпечних субкультур і надати відповідну допомогу в їх подоланні;
  • ознайомити учасників освітнього процесу із існуючими молодіжними субкультурами, їхніми основними рисами, позитивним і негативним спрямуванням;
  • проаналізувати причини виникнення молодіжних субкультур, показати їх специфічність через зовнішні атрибути, стиль одягу та музику;
  • з’ясувати позитивну роль молодіжних субкультур у процесі адаптації і самоствердження юної особистості;
  • проводити виховні години з елементами тренінгу «Усі ми – різні, усі ми – рівні», творчі дискусії на теми: «Молодіжні субкультури: за і проти», «Людина та індивідуальність. Субкультури», «Субкультура як результат самореалізації молоді», «Моє ставлення до молодіжних субкультур» тощо;
  • створити інформаційні колажі: «Модель толерантності», «Толерантність – шлях до культури», «Толерантність як засіб збереження культури» тощо.

 Окрім того, з метою розуміння учнями значення знань про культуру, поняття «культурний релятивізм»; формування в учнів толерантних відносин у суспільстві, здатності аналізувати реальні соціальні ситуації, визначати власне ставлення до явищ сучасного життя, рекомендуємо до використання інтегрований курс за вибором «Культура добросусідства» (частина 7 «Палітра культур і релігій»), з яким можна ознайомитися за покликанням: https://idcir.com.ua/komplekt-program-kultura-dobrosusidstva-2018.pdf.

З метою запобігання протиправним діям підлітків в умовах воєнного стану, організації превентивних заходів щодо формування толерантних стосунків між учасниками освітнього процесу рекомендуємо наступні інтернет-джерела:

http://surl.li/fiqeq.

З метою формування життєвих цінностей, розвитку вольових якостей, поліпшення взаємин дитини з батьками та ровесниками рекомендуємо до використання в освітньому процесі платформу UNICEF «Поруч», із матеріалами якої можна ознайомитися за покликанням: https://poruch.me/.

 Для того, щоб навчити дітей безпечної поведінки необхідно систематично приділяти увагу національно-патріотичному вихованню учнів, культурі взаємостосунків, методам ненасильницького спілкування тощо.

Учителям доцільно підтримувати тісний зв’язок  з батьками. Батькам, у яких складна комунікація з підлітками, варто звернутися до практичного психолога. Слід пам’ятати, що в зону ризику проявів деструктивної поведінки потрапляють підлітки, яким бракує батьківської уваги і підтримки, а також ті, чиє перебування в мережі «Інтернет» не контролюється.

Отже, з метою запобігання негативного впливу на дитину  рекомендуйте батькам:

  • звертати увагу на контент, який він чи вона «споживає», цікавтеся її (його) інтересами;
  • слідкувати, чи нема у дитини різких перепадів настрою;
  • проводити більше часу з дітьми та вибудовувати довірливі стосунки;
  • спокійно, відкрито та прямо спілкуватися з дитиною;
  • звертати увагу на поведінку дітей, коло спілкування та способи проведення дозвілля;
  • разом з дитиною пройти базовий курс кібербезпеки й обговорити його;
  • щотижня аналізувати вміст сторінок дитини, уважно читати її публікації, вивчати групи, до яких вона приєдналася.

Стоп «Рьодан»!